Čo musíte vedieť pri zrušení s.r.o.
By / 23 dubna, 2025 / Žádné komentáře / Služby
Niekedy v našich životoch príde chvíľa, kedy sa musíme rozlúčiť aj s tým, čo nás napĺňalo dlhý čas. Je ťažké vydať sa na cestu, ktorá bude koncom niečoho, čo ste budovali mnoho úspešných rokov. Či už podnikanie prestalo byť ekonomicky životaschopné, nastali zmeny stratégie alebo sa vyskytli nejaké konflikty, či väčšie spory, pred vstupom do likvidácie s.r.o. je nutné zamyslieť sa nad zhodnotením majetku a záväzkov. Ak hodnota majetku presahuje dlhy, s.r.o. v likvidácii môže priniesť aspoň nejaké to odškodné. Ak je teda lepším a zároveň lacnejším krokom firmu ukončiť, v prvom rade sa majitelia musia dohodnúť, že naozaj chcú s podnikaním skončiť a začať proces likvidácie.

Vymenujú si medzi sebou likvidátora, ktorého úlohou bude viesť celý priebeh likvidácie. Musí pripraviť zoznam majetku, pohľadávok a účtovnú uzávierku ešte pred vstupom do likvidácie. Zároveň ako firma musia spoločníci ohlásiť jej oficiálny začiatok likvidácie v obchodnom registri – k názvu firmy bude uvedená poznámka „v likvidácii”. Toto oznámenie musí byť dostupné aj v obchodnom vestníku, čo bude slúžiť ako informácia pre tých, ktorí majú voči firme nejaké pohľadávky. Kľúčovým krokom, ktorého bezchybnosť je nevyhnutná, je vyrovnanie všetkých záväzkov.

To znamená všetky daňové povinnosti, poistenia, speňaženie majetku, splatenie dlhov alebo vymáhanie pohľadávok. Ak po zhodnotení likvidácie firmy ostal nejaký majetok, musí byť rozdelený medzi majiteľov podľa ich podielov. Potom už je treba iba posledný krok, ktorým je vymazanie z obchodného registra – likvidátor podá návrh a po jeho zápise firma oficiálne zanikne. Aj keď môže byť proces likvidácie niekedy dlhší, je dôležité k nemu pristupovať pomaly a zodpovedne, a urobiť ho tak správne. Vďaka tomu môžete ešte aj ku koncu vášho podnikania získať posledný finančný výnos. Ak aj napriek všetkému vzniknú problémy, s ktorými si neviete dať rady, vždy sa môžete spoľahnúť na odbornú pomoc právnikov.